söta människor, det kommer jag sakna!

Har precis insett att jag snart ska åka hem här, mycket snart faktiskt.. bara några få veckor kvar! men jag känner mig färdig så det är bra! =)
Men jag kommer att sakna hur snälla och hjälpsamma alla människor är här! Som igår tillexemple nar jag och Sanna var och handlade mat, vi hade varsin korg och skulle betala separat. Framför oss var det en man med en korg och framför honom två kvinnor med två kortgar som skulle betala ihop. De insåg att de skulle ta ganksa lång tid så de släppte fram mannen med en korg så han slapp vänta, gulligt! sedan vände de sig mot oss och log och sa att det var like bra att vi också gick före för de var långsamma! GULLIGT! hemma så kan man kanske få gå före någon med vagn om man har en godispåse eller en glass men Aldrig om man har en korg! men dessa tanter bara log och tyckte att det var självklart! Det hela fortsatta med att mannen som vart framför oss erbjöd den nya kvinnan framför honom att ta en av hans tygpåsar för hon hade slut på sina egna! hur snällt och gulligt osm helst! sedan kontrade den kvinnan med att erbjuda honom att dra sitt klubbkort för hennes varor eftersom hon glömt sitt så han fick ett par hundra extra poäng! hur snällt som helst ju! Så erkänn, detta skulle aldrig hända i Sverige! inte tre så snälla människor på rad aldrig! Det hela slutade i alla fall med att kvinnan i kassan var orolig för mig och Sanna som var tvugna att gå hem med fyra flaskor vatten var, men vi försäkrade henne om att det var okej! hemma skulle en karsörska aldirg bry sig om det! inte en chans! då det kommer jag sakna när jag åker hem, alla vardagshjältar som poppar upp lite här och där!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0