Sista dagen i Sverige - igen!

Ja nu igen står jag här, eller ja egentligen sitter jag, men i alla fall jag försöker åter igen få ihop min väska - utan övervikt - och se till att jag har med allt för alla olika situationer som kan inträffa.. Övervikt borde ju inte vara något problem tycker man, jag får ju faktiskt ha 23 kg med mig, men när man har en neccensär på 3 kg och sedan godis för ytterliggare 2 kg och sedan julklappar för några till så tar det på det..

Igår sade jag hejdå till mina kära vänner -igen - för att citera Johan i onsdags "det känns som att du alltid packar för att flytta när jag pratar med dig".. ja vad säger man, det är ju så mitt liv har varit de senaste 6 månaderna, flyttat från Väcxjö, flyttat mellan 4 hus på kusten (2 i vår stuga, Maritas och Monica & Bosses) ((egentligen 5 eftersom jag även bodde några helger i Trollhättan!))  , flyttat till Irland, flytta tillbaka till Irland, och tillsist - åka till Kalifornien.. så det där med att packa borde jag ju vara en jäkel på men det är jag inte.. Sanna fick i princip packa min väska när jag skulle hem från Irland, och mamma packade den när jag skulle dit.. Jag förstår verklieg inte, jag försöker verkligen men det går inte, det får alltid plats dubbelt så mycket och väger hälften så lite när någon annan packar mina väskor.. men men..

Idag har jag mycket att göra.. Byta böcker med Sofia, slänga ut till överby och köpa en sista present, hem och se på handbollen (14.30 - missa inte!!), backa upp min dator, tömma alla mina minneskort, föra över pengar, packa ihop det sista, städa upp på mitt rum så det inte ser ut som ett bombnedslag när jag åker i morgon, och tillsist ha middag med familjen ikväll! Och eftersom klockan redan är halv 12 och jag fortfarande sitter i pyjamas byxor så kan jag ju säga att jag måste lägga på ett kol!

Så jag ville egentligen bara säga, nu blir det åka av igen, nya äventyr nya upplevelser, (nästan nytt resmål)
så so long kära läsare, nästa blogginlägg kommer komma från "over there" !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0