Ja jag är svensk - so what?!

Denna vecka är första veckan med snö här på Irland, vilket ni kanske har förstått vid det här laget. Men bara för att det är snö verkar alla tro att det är mitt himmelrike! Jag kan inte ens räkna hur många personer som vi olika tillfällen denna vecka har sagt till mig och Sanna, "ni borde väl vara vana vid det här vädret!",  "Detta är väl inget för er!" och "ni tycker väl det är varmt här ni!".. I början var det lite roligt att göra narr av dem och säga att "ja detta är väl inget, vi är vana med minst 20 minus!" men nu har det blivit lite tröttsamt, eller rättelse MYCKET tröttsamt.. Ja jag är svensk, men det innebär INTE att jag är van med att gå runt i snöoväder eller plaskeblöta skor! det innebär inte heller att jag känner mig mer hemma nu! Om något så får det mig att längta hem till landet där husen fortfarande är varma även fast det är minusgrader ute! Landet där transporterna faktiskt fungerar och männsikor inte hoppar att åka till skolan pga lite snö! Till landet som inte stannar när det kommer lite snö!

Vill även delge lite galenskaper som Irländare gör, imorses när vi gick till skolan så såg vi två män som skottade uppfarten till bilshoppen, med en kundvagn! de hade lagt den på sidan och skyfflade sedan undan snön med den.. Crazy! Dessutom så vägrar fortfarande människor här att ha kläder efter väder, de har fortfarande bara tjocka tröjor - inga jackor - på sig! inte heller mössa, vantar eller halsduk! Crazy! Och igår var det ett gigantiskt snöbollskrig här nere på gården, det var väl ett 20 tal killar och tjejer ute och hade krig, det stod några sköningar på taket och kastade ner på dem också (det var roligt!) kriget ja, det var väl knappats ngt krig, de packade bollarna för hårt så flera blev skadade sedan gick de på en stackare som  var på väg hem och pepprade henne med snöbollar, hon blev assur! Sedan vände de sig och kastade upp mot vårt hus (Vet ej varför) men iaf, det gjorde de.. Crazy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0