Elin + USA = ingen bra match!

Jag har kommit fram till att jag och USA funkar inte.. Istället för att jag nu sitter i ett varmt (dock regningt San Fransisco) så sitter jag FORTFARANDE i ett snöigt Trollhättan! Varför? Därför att vädergudarna ville detta! Snökaos i hela Europa, vad kan man göra! Dock är detta inte den första gången som jag drabbas av svårigheter då jag ska göra saker som är kopplade till USA.. När jag skulle fixa mitt Visum innan mitt år i Boston så satt jag först och väntade i 40 min, när det äntligen blev min tur gick databasen sönder och jag fick vänta - instängd på ett kontor utan mobil eller ngt - i 4 timmar!
Nästa svårighet var när jag skulle hem över jul när jag bodde i Boston, snöovädret gjorde så att vi blev försenade, sedan kunde inte Frankfurt ta emot planet, pga snön, så vi blev kvar i Boston.. Den resan tog mig undefär 40 timmar.. Sedan kom ju inte väskan med heller vilket var aningen snopet.. 
Och så nu detta.. vi stod i kö i 5 timmar för att få min biljett ombokad igår.. (för er som inte vet vad som hände så var mitt plan till Fraknfurt inställt och alla plan från Frakfurt också så jag kom aldrig till San Fransisco) Men jag tar inga hinter jag ska dit!

Blir även så trött på alla som säger "ja men det är naturens krafter" och "vi kan ju inte koontrollera vädret" - hur många av dem källsorterar? hur många av dem tar bussen istället för bilen? eller tåget? så JO vi kan kontrollera vädret för det är ju för tusan vi som har förstört vår miljö! Personligen tror jag inte det skulle ha varit 1 meter snö utanför mitt fönster nu om något smarthuvud inte bestämt sig för att börja borra efter olja! eller sälja bilar som drivs av denna oljan till miljontals människor runt om i världen.. så jo vi kan kontrollera och rå för detta för det är vårt fel! punkt slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0